Zdrowy styl życia

Chyba każdy chce wyglądać atrakcyjnie. Między innymi z tego powodu kilka lat temu coraz popularniejszy staje się zdrowy tryb życia. Co robić, aby naprawdę żyć zdrowo?

Przede wszystkim dieta

Większość ludzi mówiąc o diecie ma na myśli przede wszystkim znaczące ograniczenie ilości spożywanych kalorii lub wręcz głodówkę. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że nie tędy droga, gdyż najistotniejsze jest to co pojawi się na talerzu. Dobrym pomysłem  jest zaczynanie poranka od wypicia szklanki wody z sokiem z połówki cytryny. W ten prosty sposób można przyspieszyć proces przemiany materii. Należy zdawać sobie sprawę z tego, jak ważny jest pierwszy posiłek z rana czyli śniadanie. Dobrze, by było ono dosyć kaloryczne i dostarczało energii na wiele godzin – dobrym pomysłem wydaje się sięganie po ciemny chleb , a także sporą warzyw. Naturalnie po warzywa oraz owoce trzeba sięgać także w ciągu dnia, bowiem są one bogate w wiele witamin, dodatkowo sporo z nich zawiera niewiele kalorii. Od kilku lat popularnością cieszą się zielone koktajle – to bomba witaminowa, gdyż dodaje się do nich warzywa mające wiele witamin, na przykład szpinak, gruszki czy awokado – to pyszna i zdrowa przekąska.

automatic article writer

Każda osoba chcąca prowadzić zdrowy tryb życia musi pamiętać o tym jak istotne jest prawidłowe nawadnianie organizmu. W ciągu dnia należy spożywać minimum 1,5 l napojów. Warto sięgać przede wszystkim po wodę, bowiem słodzone napoje mogą powodować nadwagę, warto także nadmienić, iż ich lwia część nie gasi pragnienia.

Rola aktywności fizycznej

Rzecz jasna chcąc prowadzić zdrowy tryb życia nie można nie pamiętać o aktywności ruchowej. Trzeba się ruszać, ponieważ dzięki temu poprawie ulega kondycja fizyczna, a ciało staje się zgrabne. Nie bez znaczenia jest także fakt, że w czasie uprawiania sportu wydzielane są hormony szczęścia. Każdy z pewnością znajdzie formę aktywności fizycznej, która będzie mu odpowiadać – może to być pływanie, jazda na rowerze, jogging czy koszykówka. Niezależnie od wybranej formy aktywności trzeba pamiętać o tym, by ćwiczyć minimum 2-3 razy na tydzień przez około godzinę.

Powered By WordPress |