Jak skutecznie odzyskać swoją figurę po ciąży

Ciąża najczęściej wiąże się z zyskaniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet chciałoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, aby szybko wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O upragnioną sylwetkę warto zatroszczyć się już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, żeby katować się ścisłą dietą. Ciało ciężarnej wymaga nieco więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego jedzenia i słodkości może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Dobrym pomysłem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Ważne jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To ginekolog może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym wsparciem młodej mamy w walce o dawną figurę są regularne przechadzki z noworodkiem. Przyniosą one profity zarówno matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast spacerować wolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych niepokojących objawów, można zdecydować się na rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Jednocześnie to doskonała okazja, aby zrelaksować się. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twoim mieście. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać upragnioną sylwetkę. Jednocześnie, nie zajmują dużo czasu, którego przecież brakuje świeżo upieczonym matkom.

Powered By WordPress |